NLMagazine Lifestyle – Na de door Foodwatch aan de ‘Reclame Code Commissie’ gerapporteerde klacht dat de vanillevla Optimel van Friesland Campina geen vanille bevat, heeft deze commissie besloten dat de reclame-uitingen voor dit product misleidend zijn en daarmee in strijd met de wet.
Lifestyle & Gezondheid
Verkiezing: eerste Leefstijlarts
NL Magazine Lifestyle Gezondheid – Tijdens de 8e editie van het jaarlijkse Arts en Leefstijl Congres, op 5 april aanstaande, wordt de eerste 'LEEFSTIJLARTS VAN HET JAAR' gekozen. Een leefstijlarts is een arts die niet als eerste keuze ‘pillen’ voorschrijft, maar eerst samen met zijn of haar patiënt kijkt naar de leefstijl.
Yoghurt- en chocolademelkdrinkpakjes nog steeds suikerbommen
NL Magazine Lifestyle en Gezondheid - Ondanks alle beloftes van de industrie tot suikerreductie zijn yoghurtdrinks en chocolademelk - die veel kinderen dagelijks meenemen naar school - nog steeds suikerbommen. Zo blijkt uit ons onderzoek bij de grootste 5 supermarkten. Bijna de helft van deze drinkpakjes is nog zoeter dan Coca-Cola.
100 klassen op ontdekkingstocht met de RABO-AZ Foodtour
NL Magazine.nl Lifestyle, sport en gezondheid – Onlangs, tijdens het in het AFAS-Stadion te Alkmaar gehouden seminar van NL-Vitaal, werd opnieuw een handtekening gezet onder de RABO-AZ Foodtour 2019, een samenwerkingsverband tussen de RABO, AZ, JOGG (jongeren op gezond gewicht) en Greenport dat zich op scholen focust op kinderen en gezonde voeding.
Uitnodiging bijwonen presentatie kunstobject ‘ParkinsonGrasveld’
Vervolg op eerder artikel: Een ‘ParkinsonGrasveld’? Hoezo…?
NL Magazine Gezondheid - Een ieder die het ParkinsonFonds een warm hart toedraagt en graag extra steun wil verlenen voor de verdere realisatie van het ParkinsonGrasveld-kunstproject, wordt van harte uitgenodigd voor het bijwonen van een presentatie door Twan Hendriks, de initiatiefnemer van het ParkinsonGrasveld-kunstproject. In de media krijgt zijn initiatief veel aandacht en het ‘ParkinsonGrasveld’ vertoont een inherente groei.
Coca-Cola drukt eigen bekritiseerde voedselkeuzelogo door
NLMagazine Lifestyle - Foodwatch adviseert staatssecretaris Blokhuis om vandaag al in te grijpen in de soap rond voedselkeuzelogo’s en de opvolger van het Vinkje. Sinds enige dagen drukt Coca Cola een eigen voedsellogo op haar producten, dat wordt vergeleken met het afgezwakte Engelse verkeerslichtsysteem.
Foodwatch door Reclame Commissie in gelijk gesteld
Misleiding Kellogg’s, Starbucks, Albert Heijn e.a. met schuilnamen suikersclaim’
NL Magazines Gezondheid - De Reclame Code Commissie (RCC) heeft foodwatch in 7 klachtenprocedures waarbij consumenten misleid werden rond de voedingsclaim ‘geen toegevoegde suiker’, in het gelijk gesteld. In de producten was wel degelijk suiker of een ingrediënt met suiker, zoals bijvoorbeeld sapconcentraat toegevoegd.