Door Jos de Jong - NLMagazine, Economie & Duurzaamheid - Toen CDA-minister Onno Ruding in 1988 onder grote mediabelangstelling met een betaalpas afrekende in een supermarkt voor een speculaaspop, was dat in Nederland de eerste elektronische betaling.
Jos de Jong
De aantrekkingskracht van negatieve berichtgeving en de waarde van positieve journalistiek
Door Jos de Jong - NLMagazine Journalistiek - In een wereld vol uitdagingen en kansen lijkt het er soms op dat we eerder geneigd zijn om te focussen op negatieve berichtgeving dan op positieve verhalen. Waarom is dat? Laten we duiken in de psychologie achter deze trend en de waarde ontdekken van het brengen van positieve journalistiek in ons leven.
Nederland medeplichtig aan oorlog?
Door Jos de Jong - NLMagazine Maatschappij - Niemand, maar dan ook (vrijwel) niemand van de bevolking van wat voor land dan ook, zit te wachten op oorlog. Burgers in alle landen willen vrede, of je nu in Oekraïne leeft of in Rusland, in Jemen of in het Midden-Oosten. Niemand van elk enigszins weldenkend mens wil gedonder en bemoeienis met allerlei agressieve calamiteiten die van hogerhand worden opgelegd.
"AI in de Toekomst: Van Angst naar Mogelijkheden"
Door Jos de Jong - NLMagazine Artificial Intelligence - AI, oftewel Kunstmatige Intelligentie, roept vaak zowel nieuwsgierigheid als angst op. Mensen vragen zich af hoe deze technologie ons leven kan veranderen, en inderdaad, er zijn talloze manieren waarop AI een positieve impact kan hebben. Laten we eens verkennen hoe we AI kunnen omarmen en benutten voor het welzijn van de samenleving.
Vitamine B12 een ware krachtpatser
Door Jos de Jong - NLMagazine Lifestyle & Gezondheid - B12 is samen met de andere B-vitaminen essentieel voor een goede hersenfunctie en een gezond zenuwstelsel.
Forse stijging zorgpremie en forse daling van zorgtoeslag in 2024
Door Jos de Jong - NLMagazine Maatschappij, Zorg, Zorgpremie – Maar liefst zo’n 61% van de Nederlandse bevolking maakt zich ernstige zorgen over opnieuw een stijging van de zorgpremie voor 2024 en vraagt zich af waarom we toch allemaal opnieuw worden verplicht om deze steeds aanzienlijke jaarlijks terugkerende stijgende zorgpremies moeten betalen.
De aantrekkingskracht van negatieve berichtgeving en de waarde van positieve journalistiek
Door Jos de Jong - NLMagazine/Journalistiek, media, berichtgeving, zingeving, attitudes - In een wereld vol uitdagingen en kansen lijkt het er soms op dat we eerder geneigd zijn om ons te focussen op negatieve berichtgeving dan op positieve verhalen. Waarom is dat? Laten we hiervoor eens duiken in de psychologie achter deze trend zodat we de waarde kunnen ontdekken van het brengen van positieve berichtgeving in ons leven.