NLMagazine Internationaal, Sport - FRANKFURT AM MAIN (D) – De eerste editie van de Eurobike op de nieuwe locatie in Frankfurt overtrof de al hooggespannen verwachtingen. Gedurende de vijf beursdagen kwamen 33.780 vakbezoekers naar de nieuwe Eurobike City Frankfurt, met 27.370 fietsliefhebbers die de beurs in het weekend bezochten.
Ter vergelijking, vorig jaar trok de Eurobike in Friedrichshafen 18.770 vakbezoekers en 13.424 fietsliefhebbers, maar dat was ook een bizarre editie tijdens de coronapandemie, waar veel exposanten en bezoekers weggebleven waren. Het publiek in Frankfurt, afkomstig uit 105 verschillende landen, demonstreerde de opgekropte vraag van de branche naar persoonlijke ontmoetingen om wereldwijde fietstrends te ervaren en samen naar de toekomst te kijken.
Eurobike duurzame motor om transformatie naar fietsen te versnellen
Fairnamic Managing Director Stefan Reisinger is verheugd met het succes van het debuut in Frankfurt, waar meer dan 1.500 exposerende bedrijven aan deelnamen. Hij vat het evenement als volgt samen: “Een eersteklas en zeer internationaal publiek woonde de 30e Eurobike bij. Ondanks reisbeperkingen, annuleringen van vluchten en coronavirus gerelateerde problemen, bereikte het evenement een niveau dat we voor het laatst zagen vóór de pandemie. Industrie, handel, beleidsmakers en alle liefhebbers van de fiets geven vanuit Frankfurt een duidelijk signaal af: fietsen moet verder worden versterkt en aangemoedigd. Voor de branche is de Eurobike ’s werelds belangrijkste platform en een duurzame motor om deze transformatie te versnellen”. Op de Festivaldagen ervoeren ook duizenden fietsliefhebbers de fascinatie voor fietsen en fietscultuur bij mooi weer, met spannende testritten in de Demo Area, wielerwedstrijden en shows boordevol actie met internationale sterren uit de wielerscene.Maa
tschappelijke acceptatie fiets: doel dat alleen samen wordt bereikt
Eurobike 2022 was een plek vol innovatie waar fabrikanten van over de hele wereld de toekomst van de fiets en zijn vele componenten belichtten, maar ook sportuitrusting en faciliteerders van mobiliteit. Met hun gevarieerde productassortiment weerspiegelden veel gevestigde en nieuwe exposanten de huidige geest van het optimisme in de markt en spraken ze hun waardering uit voor de mogelijkheid om face-to-face uit te wisselen over uitdagende onderwerpen zoals internationale handelsstromen, toeleveringsketens, duurzaamheid en ontmoeting vraag van de consument.