Politiek & Maatschappij
Typography

Credit: Bastiaan van Musscher voor Het Vergeten Kind - NL Magazine Politiek & Maatschappij - Prinses Laurentien plakte op 26 januari 2021 een hart op de Nederlandse Kaart. Ze trapte hiermee de campagne 'Maak je Hart voor vergeten kinderen' af van stichting Het Vergeten Kind. Met de landelijke campagne vraagt de stichting heel Nederland om achter de 80.000 kinderen in ons land te staan die zich dagelijks alleen voelen.

Prinses Laurentien: “Wat goed dat jullie in deze tijd deze hartentour organiseren om kinderen een hart onder riem te steken om een oproep te doen aan heel Nederland. Het lijkt vanzelfsprekend dat kinderen en jongeren een sociaal netwerk om hen heen hebben, terwijl dat lang niet altijd het geval is. Dat brengen jullie als Unforgettables echt fantastisch onder woorden. Daarmee zetten jullie het op de kaart, letterlijk! Ik zou heel Nederland willen oproepen: Vang signalen op. Kijk om je heen. Durf het gesprek aan te gaan. Luister naar jongeren die weten wat het is. En acteer daar ook op zonder dat jij het hoeft op te lossen. Ik denk dat het luisteren en het opvangen van signalen juist heel belangrijk is, juist ook in deze tijd. Daarom ben ik ontzettend blij dat jullie er zijn”.

Plaats hart
Samen met de ambassadeurs van Het Vergeten Kind en The Unforgettables (leden van de jongerenraad) vraagt de organisatie zoveel mogelijk aandacht voor de vergeten kinderen in een sociaal isolement. Doordat zij hun verhalen over het sociaal isolement delen, maken ze het probleem zichtbaar van en geven ze de kinderen een stem. Van 25 januari t/m 12 februari 2021 vragen ze heel Nederland om zich HART te maken voor vergeten kinderen in sociaal isolement. Dat kan via de speciale actie-website waar je ook een hart op de kaart kunt plaatsen.

De Kiwanis Clubs in Nederland geven dit jaar ook aandacht aan Het Vergeten Kind op verschillende manieren. Zo organiseren de Kiwanis clubs door het hele land dit jaar verschillende acties om geld in te zamelen voor deze organisatie. Kiwanis Nederland wil op deze manieren 500 kinderen de mogelijkheid geven een vakantie te krijgen in een van de Heppie Hotels met Stichting Het Vergeten Kind.

Greenchoice

Quote

NOS politiek

e-Matching