Economie & Duurzaamheid
Typography

NLMagazine Economie/Maatschappij - In de week van 23 t/m 27 september 2019 vindt de tweede editie plaats van de Week van het Werkgeluk. Een initiatief dat uiteraard kan rekenen op steun van Facilicom Group, een mensenbedrijf dat vol inzet op werkgeluk. Als gouden partner van de Week van het Werkgeluk, besteedt Facilicom in deze week extra veel aandacht aan werkgeluk.

Week van het Werkgeluk 2019
Omdat we veel tijd doorbrengen op ons werk, wordt het belang van werkgeluk steeds groter en besteden steeds meer werkgevers aandacht aan het geluk van hun medewerkers. De Week van het Werkgeluk is in het leven geroepen om organisaties en mensen die werkgeluk belangrijk vinden aan elkaar te verbinden. Om werkgeluk overal op de agenda te zetten, is de Week van het Werkgeluk een evenement dat gedragen wordt door verschillende partijen die kleinschalige evenementen opzetten door het hele land. De Week van het Werkgeluk wordt officieel geopend tijdens een unconference op 23 september 2019 in Amsterdam. Een congres waaraan deelnemers actief deelnemen en onderling ideeën, kennis en ervaring uitwisselen.

Werkgeluk werkt aanstekelijk
Het belang van werkgeluk is inmiddels onomstotelijk bewezen. Facilicom Group besteedt al ruim vijftig jaar aandacht aan het welzijn en de tevredenheid van haar werknemers, een logische focus voor het facilitaire familiebedrijf. “Het werkgeluk van onze medewerkers heeft een positieve invloed op de medewerkers van onze opdrachtgevers”, zegt Geert van de Laar, CEO Facilicom Group. “Vandaar ook onze slogan ‘Happy people make happy people’. Werkgeluk werkt aanstekelijk.” Facilicom Group is dan ook gouden partner van de Week van het Werkgeluk.

Extra aandacht voor werkgeluk
Tijdens de Week van het Werkgeluk van 23 t/m 27 september 2019 besteedt Facilicom extra aandacht aan het werkgeluk van haar mensen. Met een dagelijkse nieuwsbrief, video’s, acties met collega’s, een webinar en updates over werkgeluk, krijgt het onderwerp een extra boost. Maar ook op de lange termijn is er binnen Facilicom aandacht voor werkgeluk als vast onderdeel van het HR-beleid. Van de Laar: “Het werken aan werkgeluk zit in ons DNA. Ons werk draagt bij aan het werkgeluk van anderen: schoonmakers die met een grote glimlach het kantoor schoonmaken of een gastvrouw die bezoekers hartelijk ontvangt, zijn hiervan tastbare voorbeelden die ondersteund worden door wetenschappelijk onderzoek. Wij willen op onze beurt dat onze mensen zich verbonden voelen met Facilicom en geven hen de ruimte en vrijheid om zich te ontwikkelen.”

Kennis delen
Met de groeiende aandacht voor werkgeluk is het belangrijk kennis zoveel mogelijk te delen. Facilicom Group heeft op haar website een complete kennisbank ingericht. Ook is gratis een whitepaper over werkgeluk te downloaden en vertellen medewerkers van diverse bedrijfsonderdelen over hun werkgeluk. “Werkgeluk is voor iedereen anders”, zegt Van de Laar. “Juist daarom zijn persoonlijke verhalen en ervaringen zo belangrijk om te delen. Dan gaat het onderwerp leven en kunnen we er gezamenlijk betekenis aan geven.”

Over Facilicom Group
Facilicom Group is een familiebedrijf, echt Nederlands van oorsprong. Met meer dan 31.000 medewerkers is een uitdaging ons niet snel te groot. In facilitaire dienstverlening en in zorg en welzijn laat Facilicom Group zien hoe je het beste in mensen naar boven haalt. Bekend zijn we van merken als Facilicom Solutions, Trigion, Incluzio en Gom. Samen werken aan een inspirerende leefomgeving voor iedereen. Dat is onze missie, dáár doen we het voor.

Greenchoice

Quote

Economie nu.nl

19 april 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching

Mediamarkt

Coolblue