NLMagazine, Banken, economie & Duurzaamheid, discriminatie, controle, veiligheid – Onlangs was het onderstaande door Peter Jacobs, CEO ING op LinkedIn gepubliceerde bericht te lezen. Heel interessant om hier nota van te nemen.
Wij citeren: ‘Een deel van de klanten van banken ervaart discriminatie en overmatige controle door banken, zo blijkt uit KPMG-onderzoek in opdracht van het ministerie van Financiën. Dit geldt dus ook voor een deel van de klanten van ING. Ik trek dit mij aan.
ING is er voor iedereen, discriminatie is onacceptabel. Klanten moeten zo vanzelfsprekend mogelijk gebruik kunnen maken van onze producten en diensten.
Binnen de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en ook binnen ING, nemen we dit serieus en ik maak mij er persoonlijk sterk voor dat we de kans dat iemand zich door ons gediscrimineerd voelt zoveel mogelijk moeten uitsluiten. Dit doe ik met volle overtuiging samen met alle ING-collega’s en samen met de overige banken binnen de NVB’.
Meer informatie
Mocht u meer willen weten over het standpunt van de ING, dan is het een aanrader om het hieronder vermelde uitgebreide rapport te lezen. https://lnkd.in/ee8ppY5Z