Economie & Duurzaamheid
Typography

NLMagazine Economie & Duurzaamheid - Nederland is een baanbrekende EV rijker. Vanaf dit weekend staan de eerste exemplaren bij de Kia-dealer. Met het grote bereik, de ultrasnelle 800V laadcapaciteit, de innovatieve technologie en zijn ongekende interieurruimte tilt deze elektrische crossover-SUV elektrisch rijden naar een nieuw niveau. Het is de eerste Kia die is gebaseerd op het E-GMP platform dat speciaal is ontwikkeld voor elektrische auto’s.

Sinds de onthulling eerder dit jaar staat de Kia EV6 volop in de belangstelling. De eerste te reserveren exemplaren waren dan ook in no-time vergeven. De dedicated EV van Kia is te bestellen in vier verschillende uitvoeringen, waarvan het merendeel te specificeren is met de grote 77.4 kWh batterij. GT-Line in Aurora Black Pearl meest populair

Van alle tot nu toe in Nederland bestelde exemplaren is de GT-Line RWD met 229 pk, een range van 528 km* en een vanafprijs van € 56.895,-**, de meest gekozen versie. Deze sportieve uitvoering heeft alle luxe van de standaard EV6 én de EV6 Plus en is daarboven voorzien van onder meer een glazen schuif-/kanteldak, matrix LED-koplampen, een combinatie van suède en vegan lederen bekleding en op afstand bedienbare parkeerassistentie. Afhankelijk van de uitvoering is de EV6 in tot wel tien carrosseriekleuren te bestellen. De door Nederlandse klanten tot nu toe meest gekozen kleur is Aurora Black Pearl. De Kia EV6 is te ontdekken en configureren op de speciale website.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Greenchoice

Quote

Economie nu.nl

25 oktober 2021

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching

Mediamarkt

Coolblue