NLMagazine Economie/Duurzaamheid - In navolging van zijn eerdere brief met betrekking tot de stappen die KLM heeft genomen om haar klanten en personeel te beschermen tegen de uitbraak van het coronavirus (COVID-19), schreef Piter Elbers, President-directeur KLM onlangs een vervolgbrief aan de klanten van KLM.
De redactie van NLMagazines.com meent dat zo veel mogelijk personen kennis moeten nemen van de inhoud van zijn schrijven.
“Het is slechts enkele weken geleden dat ik u informeerde over de stappen die KLM heeft genomen. Sindsdien is ons leven, en dat van vele anderen, onderworpen aan ongekende veranderingen en onzekerheid. De boodschap die ik destijds met u deelde, lijkt in het niet te vallen bij de hedendaagse realiteit. Dit alles heeft ons gedwongen om op alle vlakken verdere, beslissende maatregelen te nemen. Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om u persoonlijk te informeren over deze maatregelen en hoe KLM zich voorbereidt op deze nieuwe realiteit.
Repatriëring
Zoals u zult begrijpen, blijft onze hoofdprioriteit om in het buitenland gestrande reizigers veilig thuis te brengen bij hun familie. De afgelopen weken hebben we honderden repatriëringsvluchten uitgevoerd, waardoor ruim een kwart miljoen Nederlandse en internationale reizigers met hun dierbaren zijn herenigd. We blijven nauw samenwerken met de Nederlandse overheid, lokale ambassades en internationale overheden om deze belangrijke missie te voltooien.
Service en veiligheid
Als gevolg van de uitbraak van het coronavirus zijn sommige van onze producten en diensten tijdelijk gestopt of gereduceerd. We hebben social distancing-maatregelen genomen op Schiphol, onze internationale luchthavens en – waar mogelijk – bij de indeling van de zitplaatsen op onze vluchten. Onze cateringservice is tijdelijk aangepast om het contact aan boord te verminderen. We hebben besloten de Non-Schengen KLM Crown Lounge open te houden met een aangepast menu en kortere openingstijden. Op updates.klm.com vindt u meer updates en informatie over onze preventieve maatregelen.
Ik besef dat we u, onder de huidige omstandigheden, niet van dienst kunnen zijn zoals u van KLM gewend bent. Het is echter hartverwarmend om zoveel steunbetuigingen van onze klanten van over de hele wereld te mogen ontvangen. Onze medewerkers zetten alles op alles om u onder deze omstandigheden de best mogelijke service te bieden en uw woorden versterken onze vastberadenheid. Onze blauwe KLM harten kloppen voor u, onze gewaardeerde klant.
Vluchtaanbod
Ondanks deze wereldwijde uitbraak zijn er nog steeds velen die moeten reizen – voor werk, familie of persoonlijke redenen. U kunt ervan op aan dat wij er voor u zijn en dat we zoveel mogelijk blijven vliegen, zodat we u veilig en snel naar uw bestemming kunnen brengen. Momenteel vliegen we volgens een tijdelijk beperkt netwerk, waarmee we 25 intercontinentale en 32 Europese bestemmingen aanbieden. Om toch zekerheid te bieden in onzekere tijden, hebben we een vluchtstatus checker ontwikkeld. Hiermee kunt u live alle beschikbare vluchten van en naar Amsterdam bekijken.
Ik ben ervan overtuigd dat deze crisis voor een positieve verandering in de luchtvaart kan zorgen. Ik zie innovatie op het gebied van sanitaire voorzieningen en hygiëne aan boord, maar ook bij screeningprocessen op luchthavens en het herdefiniëren van persoonlijke ruimte. Deze ontwikkelingen zullen we snel als de nieuwe norm gaan beschouwen. Samen met onze klanten, autoriteiten, luchthavens en partners werken we hard om een verbeterde KLM-ervaring te creëren. KLM zal sterker uit deze crisis komen: doelgericht, maatschappelijk verantwoord en duurzaam.
De gevolgen van het coronavirus, zowel op ons privéleven als op de economie, blijven dynamisch en onvoorspelbaar. Het belangrijkste is uw persoonlijke welzijn en dat van uw dierbaren. Ik wil u nogmaals bedanken voor uw vertrouwen in KLM en hoop u snel weer aan boord te mogen verwelkomen.
Vriendelijke groet”,
Pieter Elbers
President-directeur KLM