Reizen & Vakanties
Typography

Pieter Elbers President-Directeur KLM informeert klanten KLM
NL Magazine Reizen & vakanties – Het is de KLM veel waard dat hun klanten veilig, comfortabel en verantwoord naar uw bestemming gevlogen kunnen worden.

Pieter Elbers President-Directeur KLM informeert klanten KLM
NL Magazine Reizen & vakanties – Het is de KLM veel waard dat hun klanten veilig, comfortabel en verantwoord naar uw bestemming gevlogen kunnen worden.

Nu de wereld te maken heeft met een ongekende uitbraak van COVID-19 (coronavirus), realiseren het bedrijf zich als geen ander hoe belangrijk het is dat zij uw vertrouwde reispartner is.

In deze onzekere tijden is aarzeling om een vlucht te boeken vrij logisch. “Ik kan u verzekeren dat KLM alle nodige voorzorgsmaatregelen heeft genomen om uw gezondheid en die van uw dierbaren te beschermen. Graag wil ik u persoonlijk uitleggen welke stappen wij nemen om aan boord en daarbuiten aan de hoogste normen voor veiligheid en hygiëne te voldoen.

Voor vertrek
We reinigen en desinfecteren onze vliegtuigen altijd volgens de hoogste normen. Hieronder vallen uw persoonlijke ruimte zoals tafeltjes, armleuningen en hoofdsteunen, gespen van de veiligheidsgordel enz., en gemeenschappelijke ruimtes, zoals de keukens, tapijten en toiletten.

Eenmaal in de lucht
De kans op infectie met COVID-19 aan boord is minimaal. Toch doet ons cabinepersoneel er alles aan om de cabine schoon te houden. De lucht wordt continu ververst met buitenlucht en onze HEPA-filters van ziekenhuiskwaliteit vangen 99,99% van de ziekteverwekkers, waaronder COVID-19. Mocht een passagier symptomen van het coronavirus vertonen, dan treedt een strikt protocol voor infectieziekten in werking. Speciale coronakits, beschikbaar op elke vlucht, helpen de verspreiding van het virus te voorkomen. De bemanning zorgt voor de passagier met klachten en helpt degenen die in de buurt zaten.

Strikte hygiëneregels
Onze sterke focus op hygiëne geldt voor onze hele organisatie, inclusief onze cateringdiensten. Ingrediënten zijn vers en lokaal geproduceerd en onze cateringmensen zijn getraind om te voldoen aan de strengste richtlijnen voor hygiëne en veiligheid. Deze korte videogeeft meer informatie over hygiëne bij KLM.

Ik kan u verzekeren dat we dagelijks nauw samenwerken met de experts van de Wereldgezondheidsorganisatie en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en baseren onze beslissingen consequent alleen op feiten.

Kosteloos vluchten wijzigen
Ik begrijp ook dat u bezorgd bent over de situatie op uw bestemming. Daarom kunt u nu tijdelijk zonder wijzigingskosten uw ticket wijzigen. En natuurlijk zullen we u altijd onmiddellijk op de hoogte brengen van nieuwe reisbeperkingen voor uw overstap- en eindbestemming. Als u de KLM-app gebruikt, houden we u 24/7 op de hoogte met pushberichten. Voor meer info kunt u altijd onze latest flight informationpagina bezoeken.

In 100 jaar KLM-geschiedenis hebben we voor veel uitdagingen gestaan. Door u, onze klant, centraal te stellen in onze activiteiten, zijn we daar altijd sterker uitgekomen. Met die inzet in gedachten, ben ik ervan overtuigd dat we ook deze uitdagingen zullen overwinnen. U kunt erop rekenen dat wij, 33.000 KLM-medewerkers, er alles aan doen om u een prettige reis te bezorgen.

Hartelijk dank voor uw keuze voor KLM. Ik wens u een goede reis!

Vriendelijke groet,
Pieter Elbers
President-directeur KLM

Vliegtickets