23
Mon, Dec

Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

Nederlander Eric van den Boom creëert één van de drie designs

Nijmegen, 31 juli 2017 - Voor het derde jaar op rij brengt familiebrouwerij Warsteiner een speciale reeks Art Collection glazen uit. De drie limited edition glazen zijn dit jaar vormgegeven door drie Europese illustrators.

Het Nederlandse BoomArtwork (Eric van den Boom), de Duitse Andy Gellenberg en het Italiaanse artistieke team Art of Sool hebben ieder een uniek tulpglas ontworpen voor het thema van dit jaar: One of the world’s biggest small family breweries. Met deze kunstcollectie onderstreept Warsteiner haar betrokkenheid en passie voor kunst en design. De glazen zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij o.a. Gall & Gall.

One of the worlds biggest small family breweries

In 1753 opende de familie Cramer een brouwerij in het Duitse Warstein omdat de omstandigheden hier, dichtbij de beste ingrediënten, ideaal waren. Met die natuurlijke ingrediënten, het vakmanschap en de gastvrijheid van de brouwersfamilie maakt Warsteiner sindsdien het verschil. Catharina Cramer, 9e generatie en trotse eigenaresse, geeft vandaag de dag leiding aan de brouwerij. Voor het brouwen gebruikt Warsteiner de modernste technieken en wordt tegelijkertijd de familietraditie gekoesterd. De drie kunstenaars hebben zich hierdoor laten inspireren en hebben dit weten te vertalen in hun artwork.

Nederlander ontwerpt uniek design voor Tulpglas

Drie artiesten maakten dit jaar een ontwerp voor de tulpglazen, zo ook de Nederlander Eric van den Boom, ook wel bekend als BoomArtwork. De stijl van de Nederlandse illustrator typeert zich door kleurrijke patronen, sterke lijnen en vintage details. “In mijn ontwerp heb ik groei centraal gezet. De groei van een kleine familiebrouwerij naar één van de grotere brouwerijen ter wereld,” zegt Eric van den Boom over zijn eigen ontwerp. “Door de vaste plek van het Warsteiner logo op het glas, was het een leuke uitdaging om de illustratie eromheen te ontwerpen. In het ontwerp heb ik het logo als een zon gebruikt die met haar stralen ervoor zorgt dat alles groeit, bloeit, leeft en ontwikkelt.” 


BoomArtwork -  Eric van den Boom

De overige twee artiesten die dit jaar meewerken aan de Warsteiner Art Collection, hebben beiden op hun eigen manier hun sporen verdiend binnen de internationale kunstwereld:

  • Andy Gellenberg is een Duitse ontwerper, illustrator en kunstenaar. Gebruikmakend van collages, letterkunst, patronen en tekeningen, creëert hij met zijn kunstwerken een pop-art gevoel. Hij werkt samen met internationale partijen binnen o.a. de muziek, mode en magazines.
  • Art of Sool is een Italiaans artistiek team gevormd door 3 kunstenaars: Neim, IlClod en MATW. De groep is actief in vele grafische kunstvormen en de stijl wordt gekenmerkt door hun unieke aanpak van “tekeningen door drie handen”, waarbij het uitgangspunt altijd hun illustraties uit de losse pols zijn.

Het verschil zit ‘m in het Tulpglas

Al jaren lang is het unieke Tulpglas van Warsteiner een icoon voor binnen- en buitenlandse kunstenaars. Het glas zag het levenslicht in 1969 en werd gecreëerd door de beroemde Duitse ontwerper Hermann Hoffmann. Het Tulpglas is jaren later door pop-art legende Andy Warhol vereeuwigd op één van zijn doeken.

Verkrijgbaarheid

Bij aankoop van een krat Warsteiner Premium Pils in geselecteerde Nederlandse supermarkten of bij Gall & Gall krijgen consumenten één glas gratis. De kunstzinnige Tulpglazen staan in speciale displays tentoongesteld. De actie start vanaf 31 juli bij Gall & Gall en duurt één week. Daarnaast zullen de Art-glazen in verschillende Warsteiner-horecagelegenheden worden uitgeserveerd. Ook lanceert Warsteiner binnenkort een eigen webshop, waar consumenten de Art Collection glazen kunnen kopen voor €4,99 per glas.

Ga naar www.warsteiner.nl/artcollection2017 voor alle informatie over de nieuwste Art Collection.

Over Warsteiner 

In het dorpje Warstein, in het natuurrijke Sauerland, wordt sinds 1753 WARSTEINER gebrouwen. Dit gebeurt nog altijd volgens de eeuwenoude tradities van het Reinheitsgebot (1516) in één van de modernste brouwerijen van Europa. Vanuit de familiebrouwerij, die sinds 9 generaties eigendom is van de familie Cramer, worden de bieren van WARSTEINER naar inmiddels meer dan 60 landen wereldwijd geëxporteerd. Het biermerk is sinds de 20e eeuw sterk verbonden met kunst en design, en sponsort verschillende evenementen zoals IFFR, Zeezout Festival en Dockyard. Warsteiner is een progressief, zelfverzekerd, premium biermerk dat zich als doel stelt mensen wereldwijd te laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft.

Ga naar http://www.warsteiner.nl/ voor meer informatie of bekijk #warsteinerart op Instagram voor meer informatie over de connectie van Warsteiner met kunst. 

Quote

Uitgaan nu.nl

23 december 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching