NLMagazine/Rotterdam, Evenementen - Na het grote succes van de eerste editie, keert ‘Agency at Night’ op vrijdag 16 mei terug in Rotterdam. Met meer dan 4.500 bezoekers vorig jaar belooft ook deze editie een inspirerende avond te worden.
Maar liefst 52 creatieve en digitale bureaus openen de deuren voor iedereen die nieuwsgierig is naar de creatieve industrie. Van inspirerende talks door bureau eigenaren tot interactieve workshops én netwerkmogelijkheden: Agency at Night biedt een exclusief kijkje achter de schermen bij de creatieve top van de stad.
“Met Agency at Night willen we een platform bieden voor oriënterende klanten, relaties, studenten en andere nieuwsgierige geesten die willen zien wat er achter de gesloten deuren van de bureaus in Rotterdam afspeelt”, aldus organisator Jeroen Wolfs. “Het festival moet dé plek zijn om nieuwe inzichten op te doen en een inkijkje te krijgen in de toekomst van de creatieve industrie.
Naast gevestigde namen als DEPT, Fabrique, Somention en ARA, sluiten dit jaar ook nieuwkomers als iO, Zuiver Groep en Dapper aan om de deuren te openen voor het publiek.
Kijkje achter de creatieve deuren
Op vrijdag 16 mei verandert Rotterdam in een bruisend epicentrum van creativiteit en innovatie. Bezoekers kunnen zich laten inspireren door een breed scala aan activiteiten, van inspirerende talks en interactieve workshops tot andere verrassende programmapunten. “Elke agency organiseert uiteenlopende sessies. Op deze manier kun je het programma volledig afstemmen op jouw eigen interesses,” vertelt Jeroen. “Het wordt een dynamische avond waarin je volop kunt leren, netwerken én de nieuwste trends kunt ontdekken.”
Toonaangevend in Rotterdam
De eerste editie van Agency at Night in 2024 was een groot succes en overtrof alle verwachtingen: 46 bureaus namen deel en trokken samen meer dan 4.500 bezoekers. ‘’We waren enorm verrast door het succes,” zegt Jeroen. “Bureaus hebben alles uit de kast gehaald om bezoekers te inspireren.” Voor 2025 heeft de organisatie ambitieuze plannen en leggen ze de lat nóg hoger. “We zijn ontzettend trots op wat we vorig jaar hebben neergezet en kijken ernaar uit om dit jaar nog meer bureaus te verwelkomen’’, zegt Jeroen. “Rotterdam is een broedplaats voor creativiteit en innovatie en het is fantastisch om te zien dat zoveel bureaus de deuren openen en hun werk willen delen met een breder publiek.”
Over Agency at Night
Agency at Night is een initiatief van creatief bureau Okaia en evenementenbureau Compagnon Events. Op vrijdag 16 mei openen de digitale en creatieve bureaus van Rotterdam de deuren voor het festival, dat volledig draait om communicatie. Bezoekers kunnen een divers programma van talks, workshops en meer verwachten. Op woensdag 12 februari start de kaartverkoop en wordt de lijst van deelnemende bureaus bekend gemaakt. Begin april wordt het volledige programma onthuld. Kijk voor meer informatie op agencyatnight.nl