Billink en ING Checkout slaan handen ineen voor betalen na ontvangst - NLMagazine/Gouda, online aankopen vs offline, betalen-na-ontvangst - Billink, de Nederlandse online-betaaloplossing is nu ook beschikbaar in ING Checkout, de nieuwe Payment Service Provider (PSP). Met Billink wordt de consument in staat gesteld pas te betalen nadat men helemaal tevreden is met de online aankoop.
Eerst kijken, dan pas kopen
Een product eerst in je handen hebben, goed kijken, voelen en pas dán zeker zijn dat je iets wilt kopen. De normaalste zaak van de wereld in een fysieke winkel, maar niet bij online aankopen waar vooruit moet worden betaald.
Zekerheid
De consument staat zo goed als machteloos wanneer het mis gaat. ING Checkout en Billink bieden zowel webshophouders als Nederlandse, Belgische en Duitse consumenten de zekerheid die zij ook zouden hebben bij offline transacties.
Dat doet Billink, dat begin dit jaar bijna €30 miljoen ophaalde om als Nederlandse partij online betalen eerlijker en betrouwbaarder te maken, door de onzekere periode tussen bestelling en ontvangst weg te nemen. Billink schiet het bedrag voor aan de webshophouder en de consument hoeft pas te betalen wanneer het product wordt ontvangen.
Standaard betaalmethode
ING Checkout en Billink gaan Nederlandse ondernemers ondersteunen in hun Europese groei. In een internationaal speelveld waarin onbetrouwbare webshops steeds moeilijker te herkennen zijn, werkt een betaaloptie die garant staat voor vertrouwen conversieverhogend. Slimme technologie wordt ingezet om het veilig en verantwoord te houden door een inschatting te maken of de consument de betaalmethode mag en kan gebruiken. Naast een leeftijdscontrole wordt bijvoorbeeld gekeken of er geen sprake is van opeenstapeling van openstaande betalingen.
“De samenwerking met ING Checkout is de volgende stap in onze reis als ‘local hero’. Samen kennen we de uitdagingen waar Nederlandse webshophouders voor staan en zetten we ons in om ze te helpen groeien, ook over de grens. Ons doel hierbij is om betalen nadat je het product in handen hebt ook online tot de standaard betaalmethode te maken,” zegt Frank Waagmeester, CEO van Billink.
Bron: Persportaal