22
Fri, Nov

Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

Campagnebeeld — © MijnMarketing.com - NLMagazine/Limburg, Zorg, Ouderenzorg, Zelfredzaamheid - Twintig verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorgorganisaties (VVT) en drie onderwijsinstellingen in Zuid-Limburg slaan de handen ineen om een vernieuwende campagne te lanceren rond het werken in de ouderenzorg.

Met een gedeelde visie willen ze de sector nieuw leven inblazen door de nadruk te leggen op de unieke aspecten van deze branche, het imago van het werken in de ouderenzorg te verbeteren en trots te tonen voor de huidige medewerkers.

De VVT-organisaties in Zuid-Limburg staan voor een grote uitdaging als het gaat om personeelstekorten. Dit probleem overstijgt de individuele organisaties en vormt een sectorbreed vraagstuk. Personeelstekorten zijn voelbaar op alle niveaus, van praktisch opgeleiden tot theoretisch geschoolden. Gezien de concurrentie op de arbeidsmarkt en het minder positieve imago van werken in de ouderenzorg, is een innovatieve strategie nodig. Daarom hebben 23 organisaties uit Zuid-Limburg de handen ineengeslagen.

De campagne benadrukt de unieke waarden van het werken in de ouderenzorg. Dit varieert van de dankbaarheid van bewoners tot de sterke banden die medewerkers met ouderen opbouwen. Het ondersteunt de zelfredzaamheid van ouderen en biedt hen gezelschap. Werken in de ouderenzorg is niet alleen een baan, maar een kans om een betekenisvolle impact te maken in het leven van anderen. Deze waarden vormen de kern van de campagne en worden op een creatieve manier gecommuniceerd door heel Zuid-Limburg.

Medewerkers van de deelnemende VVT-organisaties zijn gevraagd om te delen wat het werken in de ouderenzorg zo bijzonder maakt en welke ervaringen het meest zijn bijgebleven. Dit leverde een scala aan verhalen op, van ontroerende gebeurtenissen tot grappige momenten. Door deze verhalen te delen, brengt de campagne de essentie van werken in de ouderenzorg naar voren.

De focus op de emotionele en menselijke aspecten van het werk moet potentiële medewerkers bewust maken van de waarde van een carrière in deze sector. De lancering van de campagne markeert een innovatieve samenwerking die bijdraagt aan een toekomstbestendige zorgsector.

Bron: Eerder gepubliceerd in De Limburger

Quote

Uitgaan nu.nl

22 november 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching