22
Fri, Nov

Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

NLMagazine/Lichtenvoorde Festival,evenementen - Nog maar 13 dagen en dan is het weer tijd voor de Zwarte Cross, een bizarre mix van muziek, stunts, theater, humor en veel gekte en spektakel.

We nodigen je graag uit voor dit geweldige feest, zodat je met eigen ogen kunt zien hoe deze ogenschijnlijk totaal verschillende werelden samenkomen en uitmonden in een wereldwijd uniek festival. Een persaccreditatie aanvragen kan via de persportal

Dit jaar organiseren we geen persdag zoals je van ons gewend bent, maar nodigen we je uit voor de generale repetitie op woensdagavond 19 juli. Tijdens een exclusieve backstage-tour geven we pers en media een kijkje achter de schermen van het grootste festival van Nederland. Eén dag voor het festival losbarst nemen we je mee langs de weides en podia waar de crew de allerlaatste puntjes op de i zet. In de avondschemering zul je getuige zijn van de laatste licht- en soundchecks en kun je alvast een kijkje nemen op ons nieuwe Stadsplein. Eenmalig stellen we ons hoofdkwartier open, het epicentrum waar alles samenkomt met betrekking tot verkeer, veiligheid, communicatie en productie. Onderweg kun je al je vragen stellen over de organisatie, noviteiten en geschiedenis van de Zwarte Cross aan oprichter Gijs Jolink en creatief directeur Rens den Hartog.

Meer informatie
Datum: 19 juli 
Aanvang: 20.00 uur
Locatie: Festivalterrein de Schans in Lichtenvoorde

De Feestfabriek Alles Komt Goed BV
Feestfabriek Alles Komt Goed BV is een sterk groeiende en creatieve organisatie. Het is het bedrijf achter het grootste betaalde festival van Nederland: Zwarte Cross. Naast Zwarte Cross organiseert de Feestfabriek festival Mañana Mañana. In 2012 werd Nozem Oil gelanceerd, een drank gemaakt van verschillende citrusvruchten en chili. Het wordt gepresenteerd als een race olie; mengsmering voor lichaam en geest. Daarnaast komt drie keer per jaar het Harder! fanclub magazine uit welke inmiddels landelijk in de schappen ligt en de 25.000 leden van de Zwarte Cross-fanclub thuis ontvangen.

Met Stichting Pak An, in mei 2016 opgericht door Grolsch en De Feestfabriek, worden ideeën die bijdragen aan de toekomst van de Achterhoek ondersteund. De samenwerking van Stichting Pak An, Grolsch en Zwarte Cross heeft geresulteerd in de komst van de Achterhoekse Vlag.

De Feestfabriek helpt jonge atleten uit het Oosten des lands die de wereldtop willen halen middels de Zwarte Cross Talententuin. In juni 2020 introduceerde De Feestfabriek een hennepbier genaamd 'De Groene Buizerd'. In 2021 zijn er Zwarte Cross Sneakers gelanceerd. In de loop der jaren bracht de Feestfabriek meer onverwachte producten op de markt zoals kinderboeken en vuurwerk. De gemene deler bij alle activiteiten van de Feestfabriek zijn originaliteit, creativiteit en verrassen. De Feestfabriek telt op dit moment ruim 40 medewerkers en is gevestigd in Hengelo (Gld).

Quote

Uitgaan nu.nl

22 november 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching