Lifestyle & Gezondheid
Typography

NLMagazine Lifestyle & Gezondheid - Uit onderzoek van Hunkemöller blijkt dat een negatief zelfbeeld van vrouwen een risico is voor de gezondheid. Maar liefst 2 op de 3 vrouwen die ontevreden zijn over hun borsten, doen geen self-checks op borstkanker en daar moet verandering in komen!

In actie voor Pink Ribbon heeft Hunkemöller onderzoek gedaan naar de zelfliefde die vrouwen voor hun borsten hebben. Social media blijkt een grote rol te spelen als het gaat om het (negatieve) beeld dat vrouwen over hun borsten hebben. Hunkemöller wil via hun Instagram kanaal een open gesprek over de perceptie van borsten voeren door #TittyTalks. In dit format praten vooraanstaande influencers over de relatie die ze hebben met hun borsten.

Door het eenzijdige schoonheidsideaal dat ons op de socials wordt voorgeschoteld, voelen veel vrouwen dat hun borsten afwijken van de norm. Hunkemöller wil deze norm openbreken; er is geen normaal want iedere borst is anders, ook dit laten zij op hun Instagram kanaal zien. Uit het onderzoek komen verschillende redenen naar voren waarom vrouwen ontevreden zijn over hun borsten. De één vindt haar borsten te klein en de ander juist weer te groot. Hunkemöller wil aandacht vestigen op de diversiteit van borsten. Door het vieren van verschillen en door goed voor onszelf te zorgen, worden we fysiek en mentaal gezonder. 

  • Tijdens de Borstkankermaand lanceert Hunkemöller een campagne voor Pink Ribbon om zo de bekendheid voor borstkanker te vergroten. 

  • Uit onderzoek van Hunkemöller onder 1615 respondenten blijkt dat een ontevreden zelfbeeld van vrouwen een risico is voor de gezondheid.

  • In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker. De overlevingskansen zijn de afgelopen decennia aanzienlijk gestegen. Toch sterven er jaarlijks nog meer dan 3.000 mensen aan de ziekte; meer onderzoek is nog steeds hard nodig. 

  • Een deel van de opbrengst van Hunkemöller's geselecteerde roze Bessie BH én de Pink Ribbon Armband - die tevens verkocht zal worden in de oktobermaand - zal worden gedoneerd aan Pink Ribbon. 

Drogisterij

Quote

Lifestyle nu.nl

09 december 2022

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Body & Fit