NLMagazine Economie & Duurzaamheid - NRC Media neemt productie- en audiobedrijf Sublime over, maar Sublime blijft zelfstandig opereren binnen het moederbedrijf. Behalve een landelijke FM-radiozender heeft SUBLIME ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat niet alleen radioprogramma’s maar ook podcasts produceert.
NRC wil groeien in de audiomarkt en ziet de overname als een logische stap daarin.
Dominic Stas, bestuursvoorzitter van NRC Media: “We willen onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren. Met de overname van Sublime zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen.”
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: “Met de acquisitie mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts, waar steeds meer vraag naar is, zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio”.
Sebastiaan van Rijnsoever, algemeen directeur van Sublime: “Ik ben er enorm trots op dat we onderdeel worden van een krachtig mediabedrijf als NRC Media. De ondernemende cultuur, informele manier van samenwerken en sterke focus op kwaliteit en inhoud die wij ervaren bij NRC, voelt voor ons als een warm bad. Voor Sublime biedt deze overname een platform voor verdere groei, vooral in bereik en impact. Wij zijn enorm gepassioneerd over de kracht van audio in al zijn vormen, voor luisteraars en adverteerders. De overname biedt een uitgelezen kans om deze in synergie met NRC verder uit te bouwen.”