Economie & Duurzaamheid
Typography

NLMagazine Economie - Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 86% van de consumenten aangeeft dat het personaliseren van advertenties impact heeft op hun online aankoop. Bovendien zegt 78% van de klanten terug te keren naar een website als zij gepersonaliseerde acties aanbieden. Aan dit onderzoek hebben 1028 respondenten deelgenomen.

Personalisatie
Het personaliseren van advertenties heeft positieve effecten. Zo zegt 44% van de consumenten dat zij door personalisatie een herhaalaankoop zouden doen, 33% zou aan vrienden en familie vertellen over het product of de dienst en 32% zou een positieve review plaatsen. 80% wil ook content blijven ontvangen na een aankoop. Als bedrijven geen moeite doen om persoonlijk contact te onderhouden na een aankoop, neigt 52% van consumenten al snel weer naar een ander merk.

Opvallend is dat 31% van de consumenten aangeeft meer gepersonaliseerde online-koopervaringen te willen. Zij zijn zelfs bereid om 16% meer te betalen voor producten of diensten als zij weten dat zij online een goede klantervaring zullen krijgen, inclusief gepersonaliseerde aanbiedingen.

Gevaar gepersonaliseerde content
Ondanks de sterke behoefte van consumenten aan gepersonaliseerde content moeten marketeers wel oppassen en op een juiste manier personaliseren. Consumenten hebben namelijk ook grenzen. 74% van de consumenten raakt gefrustreerd door content die niets te maken heeft met hun interesses en 63% van de consumenten geeft aan geen aankopen meer te doen bij bepaalde merken vanwege slechte personalisatie-ervaringen. 44% geeft aan het vervelend te vinden als een campagne hen (overdreven) lang blijft benaderen. 41% raakt ook geïrriteerd als het merk hen als koper behandelt, in plaats van een individu.

Tips juiste personalisatie
Hoe zorg je er dan voor dat je als bedrijf niet de mist in gaat door personalisatie?
92% geeft aan dat merken hun personalisatie als verhalen moeten laten aanvoelen in plaats van als advertenties. 68% heeft behoefte aan informatieve en educatieve campagnes. Daarentegen zegt 17% gevoeliger te zijn voor entertainment. 71% van de klanten zou het waarderen als hun trouw zou worden beloond, maar 36% vindt dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. 64% van de klanten zou wel eens positief verrast willen worden door hun favoriete merken. Daarnaast geeft 83% van de consumenten aan bereid te zijn om hun persoonlijke data te delen in ruil voor de juiste gepersonaliseerde aanbiedingen, mits ze controle hebben over wat er wanneer, waarvoor, door wie en hoe lang wordt opgeslagen. 52% zou persoonlijke data delen voor directe productaanbevelingen.
Let wel op: 69% geeft aan dat transparantie over het gebruik van persoonlijke gegevens van cruciaal belang is voor het opbouwen van vertrouwen met een merk.

Categorieën

(Column door Nena Vlas)

Lees meer...

Column Nena Vlas  - Mondkapjesmode, hoestschaamte en raamvisite. Nederlanders gaan creatief om met hun taal en willen graag origineel zijn. Geen wonder dat ons coronawoordenboek steeds dikker wordt.

Lees meer...

Technologie & Economie – Nieuwe technologieën hebben ons leven, zonder dat we dat direct in de gaten hebben, de afgelopen 10 jaar behoorlijk beïnvloedt.

Lees meer...

Economie & Maatschappij – In een periode van ongeveer een halve eeuw is China erin geslaagd te veranderen van een boerensamenleving in een economisch mirakel; met een bruto nationaal product van bijna 14 duizend miljard Dollar vertegenwoordigd China ongeveer 16% van de totale wereldeconomie en de verwachting is dat binnen nu en 10 jaar China de VS van de 1e plaats zal stoten.

Lees meer...

NL Magazine Economie & Techniek – Clouddiensten zijn niets meer of minder dan aan elkaar geknoopte computers die, dankzij alle internetverbindingen, allerlei diensten bieden zoals de opslag van data (denk aan foto’s, documenten etc.) maar ook toegang geven tot toepassingen voor samenwerking.

Lees meer...

NL Magazine Maatschappij & Politiek – Vele duizenden betogers kwamen zaterdag bijeen op het Malieveld in Den Haag om hun ongenoegen te uiten over het coronabeleid van de overheid.

Lees meer...

NLMagazine Maatschappij & Politiek - Na vele jaren pensioendiscussie lijkt het er nu echt van te komen en is de invulling van het pensioenakkoord concreet geworden. Afgaand op de eerste reacties bestaat er brede steun voor deze noodzakelijk geachte hervorming van het pensioenstelsel. Louter het FNV stempel ontbreekt (nog).

Lees meer...

NL Magazine Maatschappij & Milieu – Plastic is niet meer weg te denken uit onze moderne samenlevingen. Zo’n beetje ieder product in de supermarkt is verpakt in plastic, in ieder afgeleverd pakketje zit plastic en we zien het terug in talloze andere toepassingen zoals onze notebooks, auto’s en consumentenelektronica. Het is goedkoop, makkelijk te verwerken en heeft ontegenzeggelijk onze levens vergemakkelijkt.

Lees meer...

NL Magazine Wetenschap & Techniek – Ontwikkelaar van innovatief fietshandvat NaviGrips, start Indiegogo-campagne om productie te starten en het verkeer veiliger te maken.

Lees meer...

NL Magazine Wetenschap Techniek– We doen het allemaal wel een paar keer per dag; we zetten ‘het licht aan’ waarmee we in een fractie van een seconde een kamer verlichten. Wat we ons daarbij niet realiseren, is dat het licht er even over doet om daar te komen............

Lees meer...

NL Magazine Wetenschap & Techniek – Op 24 april 1990 werd de Hubble Telescoop door  de Space Shuttle ‘Discovery’ in een baan om de aarde gebracht. Voor diegenen die niet weten wat dit ding in de ruimte doet: Deze telescoop draait als een kunstmaan om de aarde en wordt gebruikt voor optische waarnemingen, simpel verwoord, het ding maakt foto’s.

Lees meer...

SoMuziek: 2e concert voor de thuisblijvers

Lees meer...

NL Magazine Cultuur - Het boek over ‘troostmeisjes’ dat geschreven moest worden verschijnt nu ook in de Engelse taal. In 2013 verscheen in Nederland het boek ‘Geknakte Bloem’.

Lees meer...

NL Magazine Media - "Het échte geluid van kleurrijk Nederland laten horen, een kweekvijver zijn voor jong aanstormend talent en streven naar verbinding waar anderen vastlopen. Met deze inclusieve boodschap is vandaag M24 gelanceerd. Een vernieuwende omroep voor moslims, die tegelijkertijd toegankelijk is voor iedereen."

Lees meer...

NL Magazine Reizen - Van begin juni tot half juli zijn er op Schiphol 38 vluchten aangekomen met een  met het coronavirus besmet persoon, aldus een bevestiging van de Veiligheidsregio Kennemerland aan het Noordhollands Dagblad.

Lees meer...

(door Joost Boers, onze correspondent uit het Gooi)

Lees meer...

NL Magazine Reizen Vakanties - We zijn vooral aan huis gekluisterd en nadat je alle kinderboeken hebt (voor)gelezen, mens-erger-je-niet of koehandel tot in den treuren hebt gespeeld, weet jij het ook niet meer. Club Med weet het wel! 

Lees meer...

Tips sportkantines per 1 juli

Lees meer...

NL Sport & Vrije tijd - Iedereen heeft op de één of andere manier te maken gehad met het coronavirus. Mensen in loondienst wachten angstig af of ze straks nog een baan hebben of zijn die al kwijt. ZZP’ers kwamen bijna meteen (nagenoeg) zonder inkomsten te zitten. Velen kozen voor klagen. Johan Sepers, sportjournalist en -statisticus koos - als beste verdediging - voor de aanval en schreef een boek.

Lees meer...

NL Magazine Sport & Vrije tijd - In minder dan vier weken tijd is ons voetbal in een situatie terechtgekomen die zich slechts één keer eerder heeft voorgedaan in de 130-jarige geschiedenis van de bond: het voetbalseizoen wordt niet meer uitgespeeld. Oorzaak in 1945 was de Tweede Wereldoorlog, anno 2020 de coronapandemie. Premier Rutte noemde het ‘een van de hevigste crises waar Nederland ooit mee te maken heeft gehad buiten oorlogstijd’.

Lees meer...

NL Magazine Lifestyle en Gezondheid - Gelukkig wordt er de laatste jaren eindelijk meer aandacht besteed aan het verbeteren en vergroten van de weerstand door het nuttigen van goede en gezonde voeding ten faveure van algehele gezondheid.

Lees meer...

NL Magazine Lifestyle & Gezondheid - Er zijn miljoenen geïnvesteerd in een vaccin waarvan niet bekend is of het gaat werken. Testen van een medicijn of vaccin duurt jaren voordat het label ‘werkzaam’ en ‘veilig’ krijgt. Wij zijn straks verplicht om iets in te laten spuiten waarvan niemand echt weet wat het nu in je lichaam doet en wat op langere termijn.

Lees meer...

NLMagazine Lifestyle & Gezondheid - Iedereen zou moeten weten dat je 2 vormen van bewustzijn hebt, bewust en onbewust. Je bewuste brein kun jezelf sturen en uitschakelen.

Lees meer...

Kranten

Body & Fit

Telegraaf