Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

Huishoudbeurs inspireert marketeers tijdens vierde editie HICon
020 Amsterdam Evenementen – Tijdens het HICon-congres op de huishoudbeurs in de Amsterdamse RAI, krijgen marketeers de mogelijkheid om in contact te komen met meer dan honderdvijftig collega-marketeers en met honderdduizenden consumenten die geen blad voor de mond nemen wanneer om hun mening wordt gevraagd.

Op donderdag 27 februari vindt al weer de 4eeditie plaats van het Inspiratie Congres, waar de winnaars van de marketing wedstrijd ‘Gekozen Product van het Jaar 2020’ worden bekendgemaakt. De beurs is een waar marketing walhalla.”


Briljante mislukkelingen en waanzinnige innovaties
Wat een bijzonder aansprekend thema dit jaar van HICon.  Pro. Dr. Paul Iske, zelfbenoemd ‘Chief Failure Officer’, en ‘Geluksexpert’ Thijs Lindhout gaan met het publiek in gesprek over briljante missers, inspiratie en succes. “We hopen dat al onze gasten geïnspireerd naar huis gaan door alle mega successen en geniale fiasco’s uit de markt”, aldus huishoudbeursmanager Nicole Babay.


Eigen briljante mislukkingen
Babay weet uit eigen ervaring dat je veel kunt leren uit mislukkingen. Zo vertelt ze bijvoorbeeld over de eerste online editie van de Huishoudbeurs in 2014: “Waar we geen rekening mee hadden gehouden, is dat ons publiek online hetzelfde gedrag vertoont als offline. Ze staan voor de deur te wachten tot we open gaan.” De eerste uren van de actie lag de website dan ook plat door het grote aantal bezoekers. “We gingen ten onder aan ons eigen succes”, aldus Babay. Een volgende online editie is daarom nog even van de baan en in plaats daarvan heeft de Huishoudbeurs een app gelanceerd.


Negatieve aandacht
Als beursmanager leerde Babay goed hoe je moet omgaan met negatieve aandacht. “Ineens werd onze Facebookpagina gebombardeerd met grappen over de ‘Househoudbeurs’ waar drugs zouden worden aangeboden door dealers met pittige kapsels, doelend op het stereotype beursbezoeker en vaatwastabletten. Met Project X nog in het achterhoofd waren we bang dat ze de beurs wilden crashen.” Na te zijn bekomen van de schrik, besloot het team van Babay om deze aandacht om te zetten in iets positiefs. “We berichtten dat we onder de beste grappen een beloning zouden verloten. Dat leidde tot hele leuke reacties.”


Gekozen Product van het Jaar

Na de keynotes van chief failure officer Iske en dagvoorzitter Lindhout, inspireert onderzoeksbureau Nielsen de marketeers op HICon met hun bevindingen over de benodigde criteria voor goede productinnovaties. Het inspiratiecongres biedt vervolgens een podium aan aan de verkiezing van het ‘Gekozen Product van het Jaar’. De verkiezing is gebaseerd op het jaarlijkse onderzoek onder ruim vijfduizend door Nielsen gekozen Nederlandse consumenten en de gebruikerstest bij honderdtwintig gezinnen met de vraag aan welke nieuwe producten zij de voorkeur geven. In een dynamische award-show worden drieëndertig prijzen uitgereikt in evenveel productcategorieën. De winnaars mogen in 2020 het rode ‘Gekozen Product’ logo in hun marketing activiteiten inzetten. Zo weet de consument de winnende producten beter te vinden op de winkelvloer.


Over HICon
HICon startte vier jaar geleden als een logische aanvulling op de Huishoudbeurs. De grootste consumentenbeurs van Nederland verwelkomt jaarlijks ruim 200.000 bezoekers, onder wie met name vrouwelijke consumenten uit alle lagen van de samenleving en van verschillende generaties. Jaarlijks geven de bezoekers ongeveer twee miljoen euro uit bij de verschillende stands.

Hiermee kenmerkt de beurs zich als ideale proeftuin voor merken, iets wat al jaren bekend is bij de 350 exposanten op de beurs. De organisatie speelt daarnaast ook in op de groeiende behoefte onder marketeers om met elkaar in contact te komen. HICon wordt georganiseerd door RAI Amsterdam, de Huishoudbeurs en het Gekozen Product van het Jaar.

HICon vindt plaats op donderdag 27 februari van 14:30 – 18:00 in RAI Amsterdam.
Aanmelden kan tot en met woensdag 26 februari 12.00 uur via deze link.


75everjaardag Huishoudbeurs

De eerste Huishoudbeurs vond plaats in 1950 in de Houtrusthallen in Den Haag. Omdat het evenement in de beginjaren meerdere keren per jaar werd georganiseerd, viert de beurs reeds dit jaar haar 75e verjaardag. De eerste editie van de Huishoudbeurs was een ‘toonkamer’ van nieuwe producten, een plek waar maatschappelijke instituties en groeperingen een podium kregen en waar nieuwe ontwikkelingen en trends zichtbaar werden. Anno 2020 is de beurs een lifestyle evenement voor alles wat zich afspeelt in en om het huis en wordt er in de negen dagen bijna voor € 2miljoen gespendeerd bij de stands. De 75e editie vindt plaats van zaterdag 22 februari tot en met zondag 1 maart 2020.

Categorieën

Door Jos de Jong - NLMagazine Journalistiek - In een wereld vol uitdagingen en kansen lijkt het er soms op dat we eerder geneigd zijn om te focussen op negatieve berichtgeving dan op positieve verhalen. Waarom is dat? Laten we duiken in de psychologie achter deze trend en de waarde ontdekken van het brengen van positieve journalistiek in ons leven.

Lees meer...

Door Jos de Jong - NLMagazine Artificial Intelligence - AI, oftewel Kunstmatige Intelligentie, roept vaak zowel nieuwsgierigheid als angst op. Mensen vragen zich af hoe deze technologie ons leven kan veranderen, en inderdaad, er zijn talloze manieren waarop AI een positieve impact kan hebben. Laten we eens verkennen hoe we AI kunnen omarmen en benutten voor het welzijn van de samenleving.

Lees meer...

Door Jos de Jong - NLMagazine Maatschappij, Zorg, Zorgpremie – Maar liefst zo’n 61% van de Nederlandse bevolking maakt zich ernstige zorgen over opnieuw een stijging van de zorgpremie voor 2024 en vraagt zich af waarom we toch allemaal opnieuw worden verplicht om deze steeds aanzienlijke jaarlijks terugkerende stijgende zorgpremies moeten betalen.

Lees meer...

Leidse Kak helpt chronisch zieken af van resistente darmbacteriën - NLMagazine/Leiden, Geneeskunde, darmen - Het inbrengen van poep van gezonde donoren in de darmen van chronisch zieke patiënten heeft, ook op langere termijn, een gunstige werking op hun weerbaarheid.

Lees meer...

NLMagazine/Almere, Economie & Duurzaamheid - Jarenlang werkte ze als werknemer voor diverse opdrachtgevers, maar echt gelukkig werd ze er niet echt van. Debby komt van oorsprong uit een familie vol ondernemers.

Lees meer...

Door Magdalena Matei, Goldschmeding Foundation - NLMagazine, Economie & Duurzaamheid, arbeidsmarkt - Het introduceren van een onafhankelijke beoordeling om opleidingen in te schalen is een goed initiatief, maar er is meer nodig om stappen te zetten in de vastgelopen arbeidsmarkt.

Lees meer...

NLMagazine/Utrecht, Maatschappij - Gemeente Utrecht en Utrecht in Dialoog organiseren samen een reeks dialogen rondom straatintimidatie. Hoe willen we wél met elkaar omgaan? En wat is daarvoor nodig? Door het delen van verhalen en dromen brengen we deze werkelijkheid dichterbij!

Lees meer...

NLMagazine/Schipluiden, Maatschappij, verdriet, verlies, overlijden - Op woensdag 27 maart geeft Emeritus hoogleraar verliesverwerking Manu Keirse in Op Hodenpijl te Schipluiden een lezing over elkaar helpen bij verlies en verdriet.

Lees meer...

Door Pascal Besselink - NLMagazine, Politiek & Maatsdchappij, discriminatie, hoofddoek, crucifixen etc - Demissionair minister Yesilgöz van Justitie werkt aan een ministeriële regeling die bepaalt dat boa's er in iedere gemeente hetzelfde moeten uitzien. De discussie over een kledingcode op de werkvloer laait daarmee weer op.

Lees meer...

NLMagazine Wetenschap & Techniek - ECP (Platform voor de InformatieSamenleving) organiseert samen met de Nederlandse AI Coalitie en Capgemini een ECP Deelnemersspecial over hoe de bestuurlijke besluitvorming rond AI binnen uw organisatie kan worden versterkt op maandag 28 november in Nieuwspoort Den Haag. Tijdens deze bijeenkomst hoort u meer over de impact van AI op ons dagelijkse leven en werk en hoe AI ons werk en onze werkprocessen zal veranderen.

Lees meer...

NLMagazine Wetenschap en literatuur - Nederland heeft een rijke financiële traditie, die behalve van successen ook bol staat van speculaties, schandalen en schurken. In de 17e en 18e eeuw waren Amsterdamse bankiers de financiers van de wereld. Ze pionierden met nieuwe vormen van geldverstrekking, die nog altijd gangbaar zijn. Crises sloegen toe, banken vielen om, reputaties werden gebroken, speculanten sloegen hun slag of leden zware verliezen.

Lees meer...

Deel 2: Particulier MBO in Nederland
Deel 3: MBO4Leisuresports, een voorbeeld van particulier MBO-onderwijs
Deel 4: MBO4Leisuresports, vragen over de opleiding
Deel 5: MBO4Leisuresports, ervaringen na de opleiding

NL Magazine Educatie- Dit artikel is het eerste in een serie over het Middelbaar Beroepsonderwijs (MBO) in Nederland. In deze serie gaan we van het brede aanbod in het vervolgonderwijs door naar juist een specifiek voorbeeld, een particuliere MBO-opleiding (MBO4Leisuresports) om de verscheidenheid op het onderwijsgebied aan te tonen.

Lees meer...

Speciale inzamel dag over liefde in oorlogstijd - NLMagazine/Groesbeek, Museum, vrijheid, liefde in oorlogstijd, oorlog, vrede - Het Vrijheidsmuseum in Groesbeek is op zoek naar verhalen, foto’s en objecten over liefde tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Lees meer...

NLMagazine, Verkeer & Vervoer, persoonsgegevens - In Nederland staan steeds meer verkeerslichten die contact maken met mobiele telefoons van weggebruikers. Deze 'volgverkeerslichten' kunnen veel informatie over mensen verzamelen.

Lees meer...

Maura Biava, Occult Star, C-print, 2023. Met dank aan Galerie Caroline O'Breen - Escher in Het Paleis - NLMagazine/Den Haag, Kunst & Cultuur, (onderwater) fotografie- Maura Biava was in de jaren negentig de eerste kunstenaar die onderwaterfotografie maakte.

Lees meer...

Zuid-Limburg op z’n mooist ontdekken | NL Magazine Vakantie - Menig fietser zal zich de uitdagende kilometers van de Mergellandroute heugen. Die glooiende Zuid-Limburgse fietswegen langs prachtige vakwerkboerderijen, groeves en indrukwekkende kastelen.

Lees meer...

NLMagazine Vrije Tijd, Vakantie - Het aantal Nederlanders op Nederlandse vakantieparken is afgelopen voorjaarsvakantie met 38 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het gemiddelde Nederlandse vakantiepark had tijdens de voorjaarsvakantie een bezetting van 94 procent. Hiermee zijn alle records gebroken. Vakantie in eigen land lijkt door corona uitgegroeid tot een trend.

Lees meer...

NL Magazine Reizen - Van begin juni tot half juli zijn er op Schiphol 38 vluchten aangekomen met een  met het coronavirus besmet persoon, aldus een bevestiging van de Veiligheidsregio Kennemerland aan het Noordhollands Dagblad.

Lees meer...

NLMagazine/Amsterdam, Fietsen, sport, evenementen - Op zaterdag 15 juni rijdt Cycle Capital mee in de Rainbow Ride, een uniek fietsevenement in Amsterdam. Fiets jij gezellig met ons mee?

Lees meer...

200 jaar KNRM: Spannende reddingverhalen in podcastserie met Roelof Hemmen - NLMagazine/IJmuiden, Reddingsverhalen, surfen, sport - In het kader van het jubileumjaar presenteert Roelof Hemmen 20 van de meest indrukwekkende reddingverhalen in de 200 jarige historie van de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij (KNRM).

Lees meer...

Door Nikki Kolman, Kenniscentrum Sport & Bewegen - NLMagazine Sport - Nederlands schaatsfenomeen Irene Schouten heeft besloten een punt te zetten achter haar indrukwekkende carrière in de schaatssport.

Lees meer...

NU einde aan het poldermodel - NLMagazine Lifestyle & Gezondheid – We beginnen dit korte artikel met het statement dat ‘Driekwart van alle voedselreclame in Nederland junkfood betreft’.

Lees meer...

Ongekend goede line-up, meer muziek dan ooit - NLMagazine Lifestyle & Gezondheid - Familieopstellingen, klankschaalsessies en beroemde DJ Harold van Lennep achter de draaitafels.

Lees meer...

NLMagazine, Lifestyle & Gezondheid - Immunity is een poederdrank verrijkt met vitamines. Een combinatie van acerola-, druivenpit-, Ginseng-, resveratrol- en gemberextract, zwarte bessen- en zwarte wortelpoeder, gezoet met kokosbloesemsuiker.

Lees meer...